شماره خبر: 29994
تاریخ انتشار: 1398/11/29
جلسه هم اندیشی مسئول امور موزه ها و جمعی از روسای موزه های استان فارس به میزبانی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام



در جلسه هم اندیشی جمعی از روسای موزه های استان فارس که با حضور مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و روسای تعدادی از موزه های استان و به میزبانی معاونت فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر برگزار گردید، پیرامون موارد هم افزائی از جمله تبلیغات موثر، معرفی مجموعه ها و آثار شاخص و همچنین گسترش تعاملات فی مابین و راه های همکاری، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، در این نشست حجت السلام سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر ضمن معرفی شخصیت والای حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، به جایگاه ویژه آستان مقدس و محوریت مذهبی و فرهنگی این بارگاه منور به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد قابل توجه زائرین این امامزاده عظیم الشان فضای مناسبی جهت معرفی هرچه بهتر و جامع تر هنر معماری ایرانی اسلامی و شاخصه های مذهبی، تاریخی و هنری این بارگاه منور و موزه آن را فراهم نموده است، آمادگی حرم مطهر را جهت تعاملات حداکثری با نهاد های مرتبط اعلام نمود.

در ادامه مهندس نجفی مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به تاثیر این بارگاه منور در شکل گیری مکاتب و آثار شاخص هنری خطه فارس، به این نکته اشاره کرد که مضامین عرفانی خلق شده در هنر اسلامی فارس به نوعی زائیده فضای معنوی و محیط بی آلایش این بارگاه منور بوده و بر نقش محوری آستان مقدس در ادامه این روند تاکید نمود.

شجاعی مدیر گردشگری حرم مطهر نیز در این نشست، ضمن معرفی نفایس موزه حرم مطهر و تاکید بر  اهمیت فضای کلی آستان مقدس که به مصابه یک اِکو موزه قلمداد می شود به تبیین مفاد اساسنامه مشترک موزه های استان اشاره کرد. در این اساسنامه که به همت مدیریت گردشگری حرم مطهر و اداره کل موزه های استان فارس تدوین گردیده است بر استفاده موثر از فضای همکاری و ارئه سند چشم انداز مشترک تاکید گردیده است. همچنین وی با معرفی شاخص فعالیت های بخش زائرین غیر ایرانی و پتانسیل های موجود، بر همکاری هر چه بیشتر جهت معرفی مجموعه های ذیربط در فضای بین الملل اشاره کرد.

در این نشست علاوه بر ارائه اساسنامه مشترک موزه های فارس، بر معرفی مجموعه ها با ارائه بروشور مشترک،  فضاهای نمایشگاهی اقماری و همچنین تولید تیزرهای تبلیغاتی جهت معرفی هر چه بهتر آثار و مجموعه های ذیربط تاکید گردید.




جست و جو در سایت