همکاری
وقف و اهدا به موزه حرم مطهر

از دیرباز نگهداری و ارائه­ی آثار و نشانهای فرهنگی- تاریخی؛ که نشانی از تلاش این مردم برای نمایاندن فرهنگ و تاریخ خویش به دیگران است؛ دغدغه ی بزرگان علم و فرهنگ بوده است. اهتمام بزرگان در حفظ مواریث فرهنگی مجموعه های بزرگ و ارزشمندی را در کنار هم ایجاد نموده که از آن جمله موزه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) است. مجموعه ای که بخش کوچکی از فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی را گردآوری نموده و در معرض دید عموم قرار داده است.

بخش عظیمی از آنچه در این مجموعه نگهداری می شود از طریق وقف یا اهدا در این مجموعه گردآمده اند. موزه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همواره از این موهبت برخوردار بوده که پذیرای هدایای مردم فهیم، با فرهنگ و نیکوکاری باشد که از اقصی نقاط این سرزمین برای زیارت به این آستان مقدس مشرف شده، عرض ارادت نموده و آثار و مجموعه های خود را برای حفظ و ارائه عمومی به این مرکز اهدا کرده اند. مردان و زنان میهن دوست و غیوری که همواره در راه اعتلای نام و فرهنگ این سرزمین از جان خویش و هر آنچه در دست داشته اند، گذشته اند.

این مجموعه، علاوه بر گردآوری آثار و مجموعه های تاریخی و فرهنگی از طریق سنت زیبای وقف و اهدا، آمادگی خریداری و حفظ آثار گرانبهایی را دارد که هر یک نمایانگر بخشی از گذشته این سرزمین اند.

انجمن دوستداران

به زودی ...