شماره خبر: 29497
تاریخ انتشار: 1398/04/27
بازدید بیش از هزار نفر از موزه آستان مقدس همزمان با روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(علیه السلام)



همزمان با ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم(علیهماالسلام)، موزه آستان مقدس به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به مواریث تاریخی- فرهنگی بود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)، در روز بزرگداشت این امامزاده جلیل القدر بیش از هزار نفر از مجموعه موزه بازدید کردند.

 

مدیر گردشگری آستان مقدس ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: موزه آستان مقدس با توجه به دارا بودن آثار ارزشمند مربوط به ادوار مختلف پیش از تاریخ تا دوران معاصر یکی از فاخرترین موزه های جنوب کشور محسوب می گردد . در حال حاضر طبقه همکف به نمایش آثار متنوعی از سفالینه ها، سکه ها، اشیاء فلزی، فرش و هنرهای تجسمی مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد تا عصر معاصر اختصاص یافته و طبقه فوقانی موزه مشتمل بر مجموعه نفیسی از نسخ و اسناد خطی است.

وی گفت: از دیگر آثار این مجموعه می توان به هنر های بومی ارئه شده بر ساختار معماری این حرم شریف و هنرهای تجسمی منقول مرتبط با این بارگاه منور از جمله درب های قدیمی حرم مطهر و سایر ملحقات مجموعه آستان مقدس در ادوار مختلف تاریخی اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است ساختمان موزه در فضایی بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع در ضلع جنوبی حرم مطهر در دو طبقه واقع شده و همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰  آماده  ارائه خدمت به عموم زائران و مجاوران محترم است.




جست و جو در سایت