شماره خبر: 28592
تاریخ انتشار: 1397/07/01
اهداء ظروف قدیمی بلورین به موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)



همزمان با فرا رسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) واقف خیر اندیش جناب آقای جلیل فلاحی با حضور در موزه آستان مقدس، دو عدد تنگ بلورین را به این مجموعه اهداء نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، علی شرقی مدیر موزه آستان مقدس با اعلام خبر افزود: این آثار متعلق به دوره پهلوی نخست می باشد که با نقوش کنده و اضافه توسط هنرمندان شیرازی ساخته و پرداخته شده است. این آثار پس از طی مراحل کارشناسی و کد گذاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

مدیر موزه آستان مقدس گفت: با توجه به ظرفیت های های موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) و همچنین در راستای ارج نهادن به اعتماد ملت فرهنگ دوست و متدین ایران اسلامی ، نگهداری و نمایش مطلوب آثار موجود از الویت های پیش روی موزه است. با انجام مکان یابی و طراحی لحاظ شده در طرح دوم توسعه موزه ، راه اندازی بخش هایی از قبیل فرش ، مسکوکات ، تمبر و اسکناس ، پیش بینی گردیده و امید است با اجرای این طرح در آینده نزدیک این مکان به بزرگترین موزه فرهنگی ، تاریخی منطقه تبدیل گردد.

وی اضافه کرد: موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) در ضلع جنوبی صحن شریف واقع گردیده و همه روزه (به جز روزهای اعلام شده بر روی پرتال اطلاع رسانی موزه به نشانی museum.shahecheragh.ir) از ساعت 8 الی 21 پذیرای زائران و علاقه مندان می باشد.




جست و جو در سایت