شماره خبر: 28386
تاریخ انتشار: 1397/04/28
برپایی نمایشگاه عکس های قدیمی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام) در تالار نسخ خطی موزه به مناسبت دهه کرامت



به مناسبت دهه پر فیض کرامت و سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، نمایشگاه تصاویر قدیمی حرم مطهر با عنوان "حرم مطهر در گذر زمان" در طبقه فوقانی موزه آستان مقدس برپا گردیده است. در این نمایشگاه تصاویری از معماری و مراسمات مذهبی مربوط به دوران قاجار از عکاسان قدیمی شیراز به معرض نمایش گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، موزه حرم مطهر به مناسبت دهه کرامت، روز های چهار شنبه و پنج شنبه 27 و 28 تیر ماه جهت بازدید عموم رایگان است.


موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) با توجه به منابع غنی مربوط به ادوار مختلف پیش از میلاد تا دوران معاصر یکی از فاخرترین موزه های جنوب کشور محسوب می گردد . گنجینه آثار موجود در موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) دارای تنوع هنری از اشیاء مختلف است. علاوه بر آثاری از جمله مجموعه سکه های ارزشمند، اسکناس های ایران و جهان، سفالینه ها، آثار فلزی، آجر نوشته با خط میخی و نسخ خطی نفیس می توان به دیگر آثار شاخص این مجموعه همچون سنگ قبر برخی از حکام دوره زندیه اشاره نمود . همچنین پارچه های سوزن دوزی شده مربوط به دوران قاجار ، سقاخانه برنجی قلمکاری شده، ادوات نظامی از جمله شمشیر ،سپر ،زره و تبر زین  ، نقاشی های رنگ روغن ، قلمدان های لاکی و همچنین مدال های قهرمانی از دیگر آثار شاخص این موزه به شمار می روند.ساعات بازدید از این مجموعه از ساعت 8 الی 20 می باشد.




جست و جو در سایت